online markedsføring

Nu ved jeg af gode grunde ikke hvem du er, så jeg kan heller ikke vide om du er en af dem som netop synes om online markedsføring eller om du er en af de mange der ikke synes om det. Uanset, så vil jeg i denne artikel prøve at kigge på nogle af de ting som er væsentlige at vide for dig der har en forretning. Også selvom du aldrig nogensinde selv kommer til at lave din markedsføring på nettet selv.

Der er kunder derude

Jeg kan sagtens følge, at man som tømrer eller vvs’er ikke har hverken forstand eller lyst til at kaste sig over det at lave en hjemmeside, online markedsføring eller være aktiv på de sociale medier. Det er en fremmed verden og man skal vide hvad man laver for at få en god effekt ud af det.

Hvad man dog ikke må være blind for er, at kunderne i større og større grad bevæger sig ud på nettet når de leder efter en håndværker, en læge, en frisør og hvad man ellers kan have brug for at små selvstændige selskaber.

Og det er ikke få kunder vi taler om. Der er tusindvis af søgninger på alt fra isætning af nye vinduer til lyse striber i permanentet hår. Dermed ikke sagt at de alle sammen kan blive til kunder. Mange søgninger foretages måske af folk som bor i den anden ende af landet og sælger man en serviceydelse der kræver at man fysisk møder op, så giver det måske slet ikke nogen mening.

Har man derimod et produkt som kan sendes med posten eller et elektronisk på produkt som kan sendes på en e-mail, så er hele landet en potentiel målgruppe.

Man kan ikke være dygtig til alt og det er heller ikke meningen. At specialisere sig i få ting gør at man kan tage en højere pris for det gode arbejde man udfører. Den ekstra indtjening gør så også, at man har råd til at betale andre specialister for at udføre de ting som man ikke selv er så god til.

Læs også:

online marketing person

Online markedsføring er en af de ting, men det kunne også være bogføring af bilag eller rengøring i hjemmet. I bund og grund alle de ting man ikke selv synes man har lyst til eller kan finde ud af. At bruge uforholdsmæssig lang tid på noget hvor man i stedet kunne have brugt sine specialist evner til at tjene nogle penge, er ikke smart. Alligevel gør mange det fordi de bliver lidt nærrige.

Men hvor finder man så lige den rette specialist når man ikke kender noget til emnet? På samme måde som en tømrer kan have svært ved at vurdere en online marketing person, så gælder det også omvendt når denne skal vurdere en tømrer.

Det bedste man kan gøre er at indhente referencer fra andre kunder og, hvis det er muligt, se om man kan få vist eksempler på det arbejde der tidligere er udført. Det garanterer naturligvis ikke at man får det samme, men hvis man har bevis for at evnerne er der (eller har været der), så er man lidt bedre stillet end hvis man bare havde slået op i en avis og taget den første person man faldt over.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *