Kreativt indhold

Hvis du står og mangler et billede til din hjemmeside eller blog, så er Pixabay stedet at gå hen, især hvis du gerne vil gøre det så billigt som muligt, faktisk så billigt, at det for det meste er gratis.

På Pixabay finder du en anseelig mænge billeder inden for alle mulige genrer, og langt de fleste kan du benytte gratis – også i kommerciel henseende. Som altid skal du dog sikre dig, at hvilke betingelser, der knytter sig til billedet, men det er heldigvis ganske enkelt. Klik på et billede og tjek info til højre. Her vil det tydeligt fremgå, om, billedet er under ”CCO Public Domain”-betingelserne, samt – og det er i de fleste tilfælde eneste betingelse – at fotografen gerne vil have sit navn med, når du offentliggør billedet.

https://fotografvejle.net

I dag er spørgsmålet ikke så meget, om man skal bruge de sociale medier i markedsføringen, men snarere om hvordan, hvor og hvornår. Er du i tvivl, så tjek analysesitet statista.com og deres seneste prognose for udviklingen i brugere af sociale medier. Prognosen siger, at antallet ender på 1.79 milliarder brugere, et tal der vil nå op på 2.44 milliarder.

Det handler i stort omfang om at fange de rigtige tendenser på det rigtige tidspunkt. Lige nu er mange eksperter enige om, at tendensen for næste år er:

  • Kreativt indhold, indhold, indhold…
  • Stor udvikling i brugen af sociale medier på den mobile platform
  • Korte videoer vinder voldsomt frem
  • Efterspørgsel på mere viral markedsføring
  • Instagram og LinkedIn vinder terræn

Som sædvanligt på denne tid af året er kampen om at udnævne årets største PR-skandale I gang. Der er som altid rigtig mange gode bud, men herfra skal lyde en stille stemme til fordel for Sony Pictures, som ikke blot fik hacket deres site og mistede en række nye film, der kom på piratmarkedet langt tidligere end ventet.

Hvad værre er, at selskabet også fik hacket en serie mails, der afslører en dybt usund firmakultur i topledelsen. Efterfølgende har adskillige topchefer været ude at undskylde mindre flatterende kommentarer om præsident Obama, Angelina Jolie og Leonardo DiCaprio.

Og mens bosserne undskylder, gør firmaets PR-medarbejdere problemerne større og større ved uden hæmninger at true til højre og venstre med sanktioner over for alle, der så meget som kigger på de hackede premierefilm.

Det er nemt at være bagklog, men et godt PR-råd er, at hvis man absolut skal svine nogen til, så gør det hvor det hverken kan hackes eller høres.

producere video

En af grundende til at mange holder sig væk fra at producere video om eksempelvis nye produkter er, at det er dyrt at få dem lavet hos en professionel, og det er besværligt at gør det selv. Men nogle gange kan man faktisk godt få både glimrende og gratis/billig i samme pakke.

Prøv at bruge en af nettets mange muligheder. Vi har kigget på animoto.com, hvor du kan lave glimrende, små videoproduktioner ganske gratis. Den gratis version giver adgang til at lave 30 sekunders video, men det er i mange tilfælde en god anledning til at holde længden nede. Når eller hvis det ikke er nok, kan du for 18o kroner om året nå rigtig langt.

Du skal blot have en ide, lidt video- eller billedmateriale, og så er du kørende. Produktionen er nem at følge, klik og peg, og så har du en ganske spændende video, lige til at uploade til YouTube og andre.

2 Replies to “Kreativt indhold”

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *